måndag 8 oktober 2012

Några tags!

Förra veckan, då jag fortfarande var frisk, passade jag på att scrappa lite ute i min lilla "ateljé" och som jag scrappade! Jag berättade ju i mitt förra inlägg att jag har köpstopp tills dess att jag skapat 50 alster och det gjorde verkligen att jag fick eld i baken och satte i gång att producera. Det första jag gjorde var att göra två stycken tags. Jag hade köpt en lite större variant från Oppio scrapbooking, som ju slog igen nyligen, och nu var det dags att göra något av dem, tänkte jag.

Jag började med att stämpla bakgrunden med en stor textstämpel med 1 Korintierbrevet 14, det som kallas kärlekens lov och som läses på de allra flesta bröllop i kyrkan. När detta hade torkat klistrade jag fast en liten doily i ena kanten. Därefter åkte dessa fantastiska snören fram. Jag älskar dem verkligen! Köpte dem på en scraploppis-sida på Facebook och önskar att jag köpt på mig mycket mer för jag skulle kunna använda dem på allt jag gör, tror jag! Nåja, jag snurrade dem några varv runt taggen och fäste en liten knapp i form av ett hjärta. En dubbelrosett och glittrande stickers i juligt rött avslutade det hela på tag nummer 1!


Nummer 2 gjorde jag på samma sätt (ni minns väl att det är jag som är "effektivitetsscrapparen"?) men bytte färgen mot blått och ordet Tack i stället för God Jul.


Väldigt enkelt var det och plötsligt hade jag bara 48 alster kvar att producera!!
Nummer 47 får ni se nästa gång!
Jag önskar er en skön måndagskväll, själv ska jag vila, vila och vila lite till så att jag snart blir frisk och kan scrappa mer!
//Lompan

1 kommentar: