söndag 4 mars 2012

Candle Cupcakes....

Min personliga utmaning denna vecka var att försöka göra nåt åt gamla blockljus som brunnit ut men som det ändå fanns en hel del stearin kvar på. Och som vanligt så har jag svårt att slänga saker. Istället testade jag att göra fina nya ljus av stearinet. 


Det som behövs för detta lilla projekt är sparad stearin och lite ljusveke.



Ljuset skar jag i bitar och smälte i en gammal konservburk. (Men konservburk hade jag inte sparat i gömmorna så jag offrade lite krossade tomater för goda sakens skull..) Jag ställde den i ett vattenbad när jag skulle smälta det.


 När all ljusmassa var smält och rinnande hällde jag över det till kaffekopp i plast (engångs) och hade knutit upp en veke som fick hänga i ljusmassan ända ned till botten på koppen.


Och när ljuset väl stelnat tog jag ur den ur plast koppen. Och som liten vacker presentförpackning lade jag dem i vackra muffinsformar och satte fast små fina budskapsskyltar på cupcakeljusen.
Så nu har jag nåt fint att ge bort när man åker iväg till härliga och goa vänner.

//Challe

2 kommentarer:

  1. Hihi..så gulliga de blev. Och vilken rolig idé att sätta dem i cupcakesformar. :)
    Hoppas vi kan ses och pyssla snart.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det här MÅSTE jag prova!! Fiffigt!

    SvaraRadera