lördag 24 mars 2012

Ett grattiskort till min kära systerson

Ja tiden går så himla fort, min systerson fyller 8 år nu den 27:e mars. jag tycker inte det var länge sedan jag höll honom i min famn och han var bara några timmar gammal, men, men så är det man blir äldre och det är väl där skon klämmer antar jag :).

Så hur som helst så blev resultatet så här:
Tog ett blått cardstock som grund och skar ut en bit av ett glittrigt papper som "fond", sedan använde jag mig av dessa färger genom hela projektet.
Klippte ut trianglar som jag doppade kanterna i den svarta stämpeldynan och skrev grattis på dem och fäste med gluedots. Snöret jag använt har ståltråd i kanterna så man kan forma till det lite hur man vill, vilket var bra för detta tillfälle då jag ville ha det rundat.
Sedan bjöd jag in Mrs Cuttlebug för att hjälpa mig att stansa ut ballongerna och cirklarna i olika färger.
På dessa utstansade ballonger och cirklar så tog jag foam stickles och färgade dem i de olika färgerna som går igen i kortet. Ganska pilligt, höll på att få spelet då det hela tiden färgade av sig på pappret som bokstaven skulle fästas på så jag fick göra om det ett par gånger, grrrr.

Så nu ska jag bara på 8 års kalas och fira den lille skiten också!!
Allt från mig denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar