måndag 26 mars 2012

Saras godisbox!



För några månader sedan antog jag en kreativ utmaning på Facebook där man skulle tillverka något åt de fem första som kommenterade inlägget. Det blev ganska snabbt sju svar så jag tyckte inte att jag kunde sålla bort någon, utan betar av dem vartefter. Den här gången är det kusin Sara som ska få en godisbox som jag altrat. Hon och hennes familj var tvungna att lämna vårt släktkalas i lördags innan jag hann överlämna den, men min snälla moster lovade att fixa det så snart som möjligt.


Locket har pyntas med diverse blommor och blad samt en av mina favoriter bland Magnolia-stämplarna som jag har. Tyvärr vet jag inte vad den heter... Metallhörnen är beställda från Porslinsblomman i Halmstad och var faktiskt riktigt billiga. Jag kan verkligen rekomendera dem just vad gäller liknande utsmyckningar, samt cellofankuvert som de har många bra storlekar och priser på.


Själva asken klädde jag bara med vit cardstock, då jag inte ville att godisboxen skulle upplevas som överdrivet pyntad utan att locket skulle få all uppmärksamhet.


Innehållet blev lite lördagsgott både för de vuxna i familjen och för de två små trollen.
Frågan är bara vad jag ska hitta på till nästa kvinna på listan... Ideér någon?


Ha en skön vecka, och glöm inte lämna ett avtryck innan ni går!


Lompan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar