torsdag 1 mars 2012

Ordning och reda

Som alla pysslare vet finns det ALDRIG tillräckligt med plats för alla pysselsaker, eller hur? Och framför allt användarvänlig plats, det var då jag satte min far i arbete.


Jag och mina stickles utspelade ett tyst krig mot varandra. Ni vet när man ska använda en liten flaska stickles och den legat någonstans på sidan och torkat igen så det första man måste göra innan man kan fortsätta med sitt pyssel är att operera för att kunna få ut något ur flaskan. Det var då jag bad min far om hjälp...jag berättade vad jag ville ha för resultat och sedan hade han fria händer. Detta blev resultatet.

Han har alltså tagit en aluminiumplåt och bockat till för att sedan borra hål som flaskorna kan stå i upp och ner. Tack kära pappa!!

Nu kan jag använda mina stickles utan dröjsmål :)

1 kommentar: