tisdag 13 mars 2012

Två kort till barn!

I dag vill jag visa två kort jag gjort, med en vikning som är superenkel, men som jag aldrig kommit på att prova förrut. Tyvärr blev tiden för knapp så jag har inte hunnit att "pynta dem ännu, men det ska bli så fort jag kan komma ut i pysselstudion och få min egen tid...´


Det första är vikt i lila cardstock, och måtten på det tillskurna pappret är 9x12 tum. Biga vid 3, och 9 tum och vik ihop som en "dubbeldörr". Stämpeln är en Magnolia, färglagd med distresser, och lite stickles. Inne i kortet har jag använt ett urgulligt mönsterpapper från Ladybug som heter Blooming Beauty. Använde även samma papper för att skapa den fotomatta som stämpeln är fäst på, på framsidan, vilket skapar "igenstängningsmekanismen". Jag fäste sedan ett band från mina gömmor för att knyta samman skapelsen. Kort nummer två är gjort i samma stil. Ni vet väl vid det här laget att jag är väldigt svag för att effektivitetsscrappa och gärna gör flera liknande alster då jag väl kommer igång?! Så detta blev gjort i ett blått cardstock, stämpeln från Magnolia förstås, precis som den förra och färglagd på samma sätt. Insidan blev klädd i ett papper från October Afternoon som heter Seaside on the shore och är ur deras Seaside-serie från förra året. Ett beige-brunt organzaband som jag fyndat på facebook blev det som fick stänga igen .Jag tror minsann att jag ska vänta med utsmyckningen och texten tills jag vet när, och till vem jag ska använda dessa kort. I dag hade jag faktiskt ingen direkt tanke med det hela, ville bara prova något nytt. Hoppas att det inspirerade någon annan att prova om ni inte redan gjort det!

Ha det gott och njut av vårvädret ordentligt!


//Lompan

































1 kommentar:

  1. Jättefina kort. Vad fint du har målat stämplarna....

    SvaraRadera