söndag 18 mars 2012

Ett litet bok-kort

Härom veckan köpte jag magnolias inspirationstidning och hittade en beskrivning hur man gör ett  bok kort. Och det ville jag testa. Jag gjorde om måtten till inch istället för cm som det var i beskrivningen och satte igång. Det var faktiskt lättare än vad jag trodde och otroligt kul. Så nog kommer det bli fler av dessa bok-kort i min samling så småningom.



På framsidan fick en av mina nyinköpta greetings farm stämplar ta plats.Stämpeln heter "Dahlia" .
Det som är stansat är gjort av martha stewards olika stansar.



Inuti kortet dekorerade jag med fint randigt papper och i bokramen satte jag ett litet budskap.
"kom ihåg gårdagen....dröm om imorgon.....men lev idag" Texten satte jag på mönsterpapper och satte fast med 3d kuddar i ramen.


 Kanterna på bokens sidor färgade jag med distress i färgen vintage.


På baksidan dekorerade jag med mitt personliga stämpel-monogram som jag beställt via Ciza på pysseldags.


Flickans blomma fick även lite 3d lack på sig så att blomman fick lite mer liv...

Detta var allt för mig denna gång...

Ha en fortsatt underbar dag...

//Challe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar