söndag 11 mars 2012

Te för två?? eller kanske fyra???

Den här gången bjuder jag på ännu en liten "gå bort present". Även denna gång blev det visst väldigt mycket rosa. Inser att jag nog har kommit in i en rosa period just nu. Te-boken  innehåller fyra påsar valfritt te. Man kan välja själv hur många sidor man vill göra i boken men i detta fall så fick det bli fyra stycken.


Jag skar ut ett bokomslag i cardstock. Helst ska det vara ganska så stabilt cardstock. I den här boken tog jag lite för tunt omslag men det funkar..Jag mätte ut hur stor rygg det behövde va för att rymma fyra påsar te och bigade därefter.


Tyckte pappret var så fint så den enda dekorationen denna gång fick vara en liten blomma med lite sticklets på och en liten genomskinlig pärla. En fint band sattes på som fungerar som lås till boken.


 Inuti boken har jag mätt ut för te-påsarna. Jag gjorde två stycken avlånga tunnlar av dubbelvikt papper och bigade även dem i mitten så att de skulle passa inuti min bok. För att de ska passa inuti omslaget bigade jag en mindre rygg på innersidorna.
Jag använde mig av en cirkelstans på varje fack för att stansa ut en halvcirkel. Då blir det lättare att dra ur påsen och så kan man även se vad det är för påse i facket.
Slutligen så lade jag in sidorna i min bok och fäste fast dem med två bruna öljetter.



Någon som är sugen på te???

Detta var allt för mig idag //  Kram Challe



2 kommentarer: