lördag 17 november 2012

Det lacka mot jul....

Bastukultur, NEJ tack! Vi är nog många som bara avskyr den så kallade bastukulturen, denna epok sträcker sig från 80-talet och en bit in på 90-talet. Det var då man klädde in allt i i furu väggar, tak, fönstren behöll man i sitt ursprungsskick, även alla möbler skulle vara omålade. Man kände som om man konstant befann sig i en bastu. Hur som helst så har jag en adventsljusstake från denna epok överlevt hemma hos mig. Men nu har den fått en ny look, ett mer "up to date"utseende.


Jag har tagit panduros hobbyfärg och målat hela ljusstaken med, sedan har jag även använt panduros hobbyfärg i guld som dekor. 

Sju röd satinband knöt jag fast runt varje ljus samt ett äpple. 

En ängel i zink fick pryda mittenljuset. Sedan kan nog denna adventsljusstake få leva ett par år till.

Tack för mig för denna gång!
//Virginia

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Oj vad fin den blev!!! :-) Målade du guld dekoren på fri hand eller hade du någon form av mall?

    SvaraRadera
  2. Tack!!!
    Jo jag målade den på fri hand, svårt men det ska synas att det är handgjort ;)

    SvaraRadera