tisdag 13 november 2012

Nr. 39!

Min längtan efter jul ökar för varje dag som går nu, så nu köper jag lussekatter och tillverkar julkort och lite annat pynt - allt för att få tiden att gå och få längtan under kontroll! ; )

Eftrsom jag ofta säger till mina pysselgrupper på jobbet att toarullar är det ultimata pysselmaterialet, var jag ju tvungen att visa exempel på vad man kan göra med dem! Så den här gången får ni ta del av ett av mina små tips. Här har jag målat fyra toarullar med vit akrylfärg och låtit dem torka. Jag vek dem på mitten och nitade ihop dem i överkant. (Se nedre bilden). För att få lite mer stadga tog jag lite lim (med limpistolen) i mitten och tryckte ihop den lite. 


Två likadana uppstämplade och färglagda motiv som jag stansade ut i grodan fick pynta mitten av stjärnan.
Så måste man ju lägga till lite rött för att få den rätta julkänslan, inte sant? Så ett rött band och rött bling fick stå för den detaljen. 


Just den här ska snart upp i den ena sonens fönster, så nu måste jag väl göra en till son nummer två också!!

Ha en skön pysselvecka, och titta in snart igen för nu börjar tjejerna komma igång ordentligt!
//Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar