söndag 25 november 2012

Färgläggningsteknik

Jag har varit på färgläggningskurs nyligen hos bästa Ciza och jag tycker att jag fick en hel del nya tips. Så nu känner jag mig lite självsäkrare. Jag har övat rätt mycket efter det med mina spectrum noir pennor och jag är väldigt nöjd med dem.
Här nedan kommer ett exempel på en färgläggning som jag gjort efter jag gått kursen. 
Jag målade henne nästan exakt likadant i någorlunda samma färger innan kursen och valde att medvetet göra en ny för att se vad jag snappat upp. Och jag tycker att det blev mycket bättre med hur ljuset faller på henne.



Stämpeln är en digi stämpel från saturated canary. Jag har tryckt ut den på 4 CC papper.



och så här blev resultatet.



Men eftersom jag inte bara kan lämna denna fina bild utan att använda den så fick den bli basen till ett födelsedagskort.


Ballongen gick lättare att färglägga denna gång efter att jag nu börjar greppa det där mer om hur ljuset faller. 


Min nya grattis stämpel fick pryda kortet och några blommor med gel pärla på. Samt lite glitter så klart.



Inuti kortet använde jag mig av samma papper som jag hade på framsidan. pappret är så vackert så det fick vara odekorerat.


På baksidan av kortet fick jag användning av min nya handgjort stämpel som jag köpt på loppis. Tycker den är jättefin.



Men några fina vita prickar på kinderna som Ciza lärt mig blev det riktigt fint tycker jag. :-)


Ja nu är det bara att fortsätt öva ännu mer. För man kan bara bli bättre och bättre...eller hur ???

Kram från mig

//Challe



1 kommentar:

  1. Wow Challe! Det blev jättefint!!!! :)
    Jag är mycket stolt över att se hur duktig du är.

    Kram

    SvaraRadera