torsdag 8 november 2012

Flaskkort...eller vad det nu kallas...

I morgon fredag ska vi till Uppsala och fira en bekants disputation, det innebär också att vi bör ta något med oss. Sena som alltid kom denna tanke upp sent torsdag kväll, vad göra? JO!!! Vi köper en dyr flaska vin och jag får scrappa ihop ett flaskkort, tjoho!!!



Jag tog ett mönstrat papper från Stamperia som grund klippte till det till lagom storlek och stansade ut ett hål för flaskhalsen. Sedan använde jag ett gammalt kuvert i matchande färg och klippte det lite mindre än det mönstrade pappret. Jungfruben fästet i hörnen för att få ett mer rustik "look". Alla kanter fick sig en omgång med en brun chalk. Det gamla kuvertarket stämplade jag en text på och tog genomskinlig embossing så det såg ut som en vattenstämpel.

Det skulle bli ett grattiskort så "grattis" fäste jag på ett benvitt papper som i sin tur ligger på en bit ur en gammal boksida. Boksidan knycklade jag ihop och rev kanterna för att bibehålla den rustika "looken". Disputantens namn stansade jag ut med typewriter dies och limmade upp dem på var sin cirkel som jag fäste med 3D kuddar för att lyfta texten lite. Textrutan är gjord av en die som jag inte vet var jag köpt någonstans men snygg är den! 

Sist satte jag dit ett gammalt frimärke med en korsriddare på då disputanten disputerar om jordbruksindelning på medeltiden. ( jag vet...det låter skittrist).

Hoppas jag nu kan inspirera någon att scrappa lite mera, för som ni vet mår vi bra av att schappa!!!!

Kram
//Virginia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar