fredag 9 november 2012

Tetra pack

Hejsan alla glada så här en fredagsmorgon!

Nu tänkte jag visa vad jag har gjort för pyssel. Mina chefer på jobbet beställde lite tetra nessesärer av mig så jag skred till verket. Jag gillar verkligen att sy dessa söta väskor för det är enkelt att sy dem och super kul att jobba i vaxduk. Men innan jag sydde dem for jag ut och köpte en hel del olika vaxtyger. Och mina chefer fick möjlighet att välja vad de gillade bäst. Min kvinnliga chef valde rosorna och min manliga chef valde jordgubbar till sin fru.  
Sen satte jag igång och sydde för fullt. Efter att jag sytt färdigt dessa blev det visst ytterligare två beställningar på en grönrutig och en jordgubbe till arbetskollegor.

Men jag ska faktiskt sätta igång och sy några till. Jag älskar nämligen det prickiga tyget så inom kort lär det dyka upp en rosa och en blå prickig i mitt hem.
Men så är jag på jakt på vaxduk som kan passa barnen. Mina grabbar vill ha var sin också.
Så kort sagt...symaskinen går varm här hemma:-) 

Olika vaxdukstyger som hittade hem till mig.


Tetra nessesärerna i profil. en ögla är isydd i varje väska för att de ska kunna gå att hänga upp.

tetra nessesärerna framifrån. Jag har valt en rätt så grov dragkedja i guld och svart för att få den att synas bra. Det bästa med den här väskan är att den är lätt att skölja av om den blir smutsig, den är slitstark och står bra utan att ramla.


Tack för denna gång//
Charlotte

1 kommentar: