tisdag 27 november 2012

nr 35-31!

Härom dagen blev det bråttom, vill jag mena! 
Vi har ett skåp på jobbet där i säljer lite saker till förmån för diakonin i vår församling. Ni vet, rättvisemärkta grejer och varor producerade i liten skala på något kvinnoboende i Tanzania och lite sådana saker. dessutom säljer jag av några av alla de kort jag gör som ju aldrig går åt i samma takt som de tillverkas. Nu hade dock alla julkort tagit slut och de äldre som kommer till sopplunchen på tisdagarna ville ha flera. Så då fick jag fara hem och snabbproducera. Korten säljs för 15:- så jag kan inte bearbeta dem allt för mycket, men det kan vara riktigt roligt att få göra lite enklare saker i bland. Men, det är klart, 5 olika kort på ett par timmar... Det blev ju lite stressigt förstås!


Tre av korten fick bli något minde i storleken. Använde lite spillpapper och annat smått och gott. Är fortfarande helt kär i pappret från pion som pryder kortet längst fram på den här bilden. måste nog införskaffa några till då jag kommit fram till slutet på min utmaning!

Ett något större kort med en underbar gammaldags bild!
Enklare än så här kan det väl knappast bli?
Det sista kortet jag gjorde var ju oändligt enkelt, så där passade jag på att göra insidan lite roligare, även om det inte direkt var avancerat det heller... ; )

Vet ni vad? Jag har bara fem alster kvar på min utmaning! Problemet har sannerligen inte varit att tillverka dem, utan att hinna med att blogga dem! Kommer väl hålla på till långt efter jul innan jag är klar, misstänker jag!
Så där, nu ska jag ägna mig åt de små trollen som är hemma från dagis med hosta i dag. Vi ses snart!
//Lompan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar